تست آلرژی الکس

علاوه بر تست آلرژی الکس، شما می توانید مقاله انواع تست های حساسیت و نحوه انجام آنها را با کلیک روی این نوشته مطالعه کنید.

می توانید مقالات علمی مرتبط را در انتهای صفحه پیدا کنید.

حساسیت الکس

تست آلرژی Alex2

به روز ترین و پیشرفته ترین تست آلرژی جهان: تحولی بزرگ در تشخیص آلرژی با قابلیت تشخیص همزمان بیش از 295 ماده آلرژی زا

هم اکنون در آزمایشگاه آذرآبادگان

تست Alex2 کامل ترین پنل تست آلرژی است که حساسیت به 295 ماده آلرژی زا را در نمونه خون شما بررسی کرده و نتیجه نهایی در مورد ماده ای که شما به آن آلرژی دارید را مشخص میکند. این تست امروزه به عنوان برترین تست آلرژی در دنیا شناخته شده و یکی از اولین گام ها در تشخیص منبع آلرژی برای کنترل آلرژی به شمار میرود. پزشکان بسیاری در سراسر دنیا این تست را تایید کرده و مورد استفاده قرار میدهند.

جواب این تست در آزمایشگاه آذرآبادگان تنها در ۵ ساعت کاری حاضر خواهد بود و بصورت گزارشی جامع و ۱۲ صفحه ای با بیان ساده می باشد.

تست آلرژی الکس چیست ؟

تست ALEX2 Allergy Explorer یک روش پیشرفته و جامع برای تشخیص آلرژی است که با شناسایی دقیق طیف وسیعی از آلرژن‌ها از جمله ذرات معلق در هوا، مواد غذایی و سم حشرات، امکان ارائه استراتژی‌های درمانی فردی را فراهم می‌کند. این تست با بهره‌گیری از تکنیک‌های تشخیص مولکولی، قابلیت تعیین عناصر خاصی که باعث واکنش‌های آلرژیک می‌شوند را دارا بوده و به پزشکان اجازه می‌دهد تا توصیه‌های دقیقی برای اجتناب، دارو درمانی یا ایمنوتراپی متناسب با نیازهای منحصر به فرد هر بیمار ارائه دهند. این رویکرد فردی شده به بهبود مدیریت آلرژی‌ها و افزایش کیفیت زندگی بیماران کمک شایانی می‌کند.

تست آلرژی برای چه افرادی ضروری است؟

تست آلرژی ALEX می‌تواند برای گروه‌های مختلفی از افراد بسیار ضروری و مفید باشد، به ویژه در موارد زیر:

  1. افراد با علائم آلرژیک مداوم یا شدید: کسانی که دچار علائم آلرژیک مانند آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه، بثورات پوستی، آسم یا واکنش‌های غذایی هستند و علائم آن‌ها به طور مداوم یا به صورت شدید بروز می‌کند.
  2. افراد با واکنش‌های آلرژیک نامشخص: کسانی که تجربه واکنش‌های آلرژیک داشته‌اند اما علت دقیق آن‌ها مشخص نیست، تست ALEX می‌تواند به شناسایی دقیق آلرژن‌های مسئول کمک کند.
  3. کودکان با علائم آلرژی: تشخیص زودهنگام آلرژی‌ها در کودکان می‌تواند به جلوگیری از تشدید علائم و بهبود مدیریت آلرژی در طولانی مدت کمک کند.
  4. نوزادان: تشخیص حساسیت های آینده فرزندانتان، از طریق آنالیز پیشرفته مواجهه جنین با مایع جفت و نوزاد با شیر مادر، به تشخیص زودرس حساسیت های احتمالی فرزندانتان در آینده کمک خواهد کرد. این تست که تنها به چند قطره خون برای انجام نیاز دارد تست ایده آلی برای نوزادان می باشد.
  5. افراد با سابقه خانوادگی آلرژی: کسانی که سابقه خانوادگی آلرژی دارند و ممکن است خودشان نیز در معرض خطر بالاتری برای توسعه آلرژی‌ها باشند.
  6. افراد با واکنش‌های آلرژیک خطرناک: افرادی که تجربه واکنش‌های آلرژیک شدید یا خطرناکی مانند آنافیلاکسی داشته‌اند، می‌توانند از تست ALEX برای تعیین دقیق آلرژن‌های خطرناک بهره‌مند شوند.

ویژگی های آزمایش آلرژی Alex2

  1. پوشش 100٪ از همه آلرژن‌های مرتبط جهانی در یک آزمایش
  2. ایجاد تصویری جامع از وضعیت حساسیت بیمار
  3. امکان جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی آلرژن‌ها
  4. نرم افزار آنالیزی پیشرفته و گزارش کامل حساسیت ها.

سوالات متداول

این روش چه مزیتی نسبت به سایر آزمایشات تشخیصی آلرژی دارد؟
• تشخیص همزمان 295 آلرژن مختلف
• سنجش همزمان IgE توتال و IgE اختصاصی به صورت کمی
• بهره گیری ازتکنولوژی Nano-Bead Multiplex
• پوشش بیش از 95% از آلرژن های شایع در ایران
• قابل قیاس با روش ISAC Immuno CAP
• برنده جایزه بیوتکنولوژی اروپا در سال 2017
• کمترین نمونه مورد نیاز در مقایسه با سایر روش های تشخیصی
• ارائه گزارش تفسیری و تکمیلی

نمونه مورد نیاز برای انجام این آزمایش جیست؟
تنها با حجم بسیاری کمی از نمونه خون، این آزمایش قابل انجام است

جوابدهی این آزمایش چند روزه است؟
مدت زمان انجام این آزمایش حدودا 5 ساعت می باشد.

خیر، نیازی به ناشتایی نیست. اما اگر داروی خاصی مصرف میکنید، پیش از آزمایش، پذیرش آزمایشگاه را از داروهای مصرفی خود مطلع کنید.

در آزمایشگاه آذرآبادگان انجام آزمایش آلرژی الکس، تحلیل نتایج و آماده سازی گزارش نهایی در ۵ ساعت کاری انجام میشود.

این آزمایش با چه روشی انجام می شود؟
آنتی بادی های اختصاصی IgE موجود در سرم بیمار به آلرژن های (عصاره ها و/یا اجزای) موجود در macro-array کیت متصل می شوند. افزودن بازدارنده CCD موجود در این کیت، با کاهش واکنش‌های متقاطع ، اختصاصیت تست را افزایش می‌دهد؛ سپس آنالیز رنگ سنجی به منظور شناسایی آنتی بادی های IgE متصل شده استفاده می شود و در نهایت نتایج آزمایش به صورت گزارشی مشتمل بر اغلب موارد آلرژن موجود در سطح جهان به همراه نوع ماده موثره آلرژن ، علائم آلرژیک مختص هر نوع و مواد دارویی تاثیرگذار بر آن ارائه می شود. پس از آن نتایج آزمایش به وسیله نرم افزار تخصصی الکس ارزیابی شده و گزارش جامعی از حساسیت های فرد به او ارائه خواهد شد.

برای انجام آزمایش ALEX® Allergy Explorer به کدام مرکز میتوان مراجعه کرد؟
آزمایشگاه آذرآبادگان از جمله معدود مراکزی در ایران می باشد که با استفاده از به روز ترین دستگاه های دنیا اقدام به راه انداری این آزمایش نموده است. همچنین به منظور سهولت در انجام آزمایش، می توانید از خدمات نمونه گیری در منزل آزمایشگاه آذرآبادگان استفاده کنید.

برای اطلاع از هزینه تست آلرژی Alex2 و درخواست تست در محل، با پذیرش آزمایشگاه از شبکه های اجتماعی یا شماره تلفن تماس حاصل نمایید.

 

مقالات علمی مرتبط

 

آزمایشگاه آذرآبادگان در خدمت شما